It is currently Mon 19 Nov, 2018 7:56

Post a new topicPost a reply Page 9 of 11   [ 151 posts ]
Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sun 17 Jul, 2011 15:47 
Sexual Tiger

Mervin wrote:
Redneck wrote:
HAHA

Verkligen, kanadickerna blev ägda.

Haha fyfan va tråkig setlist. Det är gött att vara skandinav.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun 17 Jul, 2011 18:56 
Ja, jävligt tråkig setlist. Förutom 3 låtar så är den identisk med Ullevi setlisten. Ni är jävligt lätta att tillfredställa, byt ut en låt mot en raritet och det blir genast en "kickas-ass-grym-muthafucka" setlist. Ni är roliga.

Post subject:
PostPosted: Sun 17 Jul, 2011 19:09 
Moderator

EnterLight wrote:
Ja, jävligt tråkig setlist. Förutom 3 låtar så är den identisk med Ullevi setlisten. Ni är jävligt lätta att tillfredställa, byt ut en låt mot en raritet och det blir genast en "kickas-ass-grym-muthafucka" setlist. Ni är roliga.

Grejen med setlisten på Ullevi var ordningen på låtarna.. Ordningen på låtarna som dom körde nu är identisk med alla setlists från hur länge som helst tillbaka.

din diminutiva existens preskriberas definitivt.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun 17 Jul, 2011 19:20 
Jaymz_H wrote:
EnterLight wrote:

Grejen med setlisten på Ullevi var ordningen på låtarna.. Ordningen på låtarna som dom körde nu är identisk med alla setlists från hur länge som helst tillbaka.

Ja, visserligen är det en annorlunda upplevelse när man får höra låtarna i olika ordning, men tycker ändå att det är innehållet man ska bedöma och då är deras setlist till 90% identiska varje gång. Inget fel i det, men det har lett till att folk betygsätter Metallicas setlist utifrån de 2-3 låtarna som de brukar byta ut. Det är rätt löjligt.

Post subject:
PostPosted: Sun 17 Jul, 2011 21:14 
medlem

Location: Det börja som en vanlig fika, men avslutades som en skapelse av mig
EnterLight wrote:
Jaymz_H wrote:
EnterLight wrote:

Ja, visserligen är det en annorlunda upplevelse när man får höra låtarna i olika ordning, men tycker ändå att det är innehållet man ska bedöma och då är deras setlist till 90% identiska varje gång. Inget fel i det, men det har lett till att folk betygsätter Metallicas setlist utifrån de 2-3 låtarna som de brukar byta ut. Det är rätt löjligt.
Fast också lätt hänt när det inte händer så mycket övrigt i Metallicvärld.
Precis som Jaymz_H säger så var det ordningen som chockade mig. När dom spelade Master Of Puppets som andra låt fick jag fan rysningar.

Ullevi '11

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun 17 Jul, 2011 21:43 
medlem

21 wrote:
Precis som Jaymz_H säger så var det ordningen som chockade mig. När dom spelade Master Of Puppets som andra låt fick jag fan rysningar.

+1

Vissa låtar blir så mycket bättre på andra platser i setlisten. Seek var 10ggr trevligare att höra som 4e låt. Hit the lights fick en helt annat lyft också! Även Puppetz fick nytt liv.

Älskar setlisten vi fick på Ullevi, den andra är som sagt, tråkig.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun 17 Jul, 2011 21:55 
medlem

Phrantic wrote:
Du är inte så väldigt viktig för att du har ett sött litet armband att dansa runt i :D

Nepp har jag inte påstått heller, vi diskuterade trycket på metallica vs iron maiden. Jag tyckte helt enklet att trycket i första fållan var bra. Trodde att han hade fått för sig att det var på maiden jag va, och inte på metallica.

Till vilka länder på jorden kan man komma utan papper eller identitetsuppgifter och tillåtas ströva fritt omkring i samhället, tilldelas en egen gratis lägenhet, pengar till mat och kläder, fickpengar, gratis sjukvård och gratis utbildning följt av PUT och medborgarskap?

Några såna länder kan helt enkelt inte finnas.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon 18 Jul, 2011 1:51 
MCS-crew

De spelade nästan exakt samma setlist i England som i Göteborg med Battery som undantag, när vi stog där och språka efter konserten så kom vi fram till att man e egentligen bara bortskämd när man säger "ähh det var ju nästan samma setlist som i gbg"

Det finns många personer där ute som aldrig sett Metallica live och som kanske aldrig kommer kunna göra det heller, och det finns folk som älskar de låtar som vi tycker är "vanliga & tråkiga"

Egentligen borde vi bara vara tacksamma att vi får se dem så mycket som vi gör och vara nöjda även om de skulle spela enter sandman 12 gånger i rad..

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon 18 Jul, 2011 3:46 
medlem

Location: Det börja som en vanlig fika, men avslutades som en skapelse av mig
Stoffez wrote:
De spelade nästan exakt samma setlist i England som i Göteborg med Battery som undantag, när vi stog där och språka efter konserten så kom vi fram till att man e egentligen bara bortskämd när man säger "ähh det var ju nästan samma setlist som i gbg"

Det finns många personer där ute som aldrig sett Metallica live och som kanske aldrig kommer kunna göra det heller, och det finns folk som älskar de låtar som vi tycker är "vanliga & tråkiga"

Egentligen borde vi bara vara tacksamma att vi får se dem så mycket som vi gör och vara nöjda även om de skulle spela enter sandman 12 gånger i rad..
Väldigt sant, jag är ju lite en av dom när det kommer till Maiden. Jag är en av "fear of the darkarna" som vill höra dom kändaste så klart. Dock är jag inte helt bortdribblad i deras diskografi. Men man vill ändå höra klassikerna.

Ullevi '11

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon 18 Jul, 2011 4:35 
medlem

115000 i publiken. 8O

Image

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon 18 Jul, 2011 4:45 
medlem

Herre jävlar! :D

Till vilka länder på jorden kan man komma utan papper eller identitetsuppgifter och tillåtas ströva fritt omkring i samhället, tilldelas en egen gratis lägenhet, pengar till mat och kläder, fickpengar, gratis sjukvård och gratis utbildning följt av PUT och medborgarskap?

Några såna länder kan helt enkelt inte finnas.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon 18 Jul, 2011 7:00 
medlem

Stoffez wrote:

Bra skrivet, jag har aldrig sett dom live, men hoppas på att få göra det en dag. Skulle inte spela någon roll alls för mig vilken setlist dom skulle köra, men dom personer som sett Metallica live flera gånger, jag kan förstå hur ni tänker och tycker när det gäller samma setlist flera spelningar i rad.

MetClub member since: 2011-07-06.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon 18 Jul, 2011 16:31 
medlem

FireSpirit wrote:
Bra skrivet, jag har aldrig sett dom live, men hoppas på att få göra det en dag. Skulle inte spela någon roll alls för mig vilken setlist dom skulle köra, men dom personer som sett Metallica live flera gånger, jag kan förstå hur ni tänker och tycker när det gäller samma setlist flera spelningar i rad.

Hur kommer det sig att du varit ett fan av Metallica i över 14 år men inte lyckats sett dom en enda gång?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon 18 Jul, 2011 17:19 
medlem

rufus wrote:
FireSpirit wrote:

Hur kommer det sig att du varit ett fan av Metallica i över 14 år men inte lyckats sett dom en enda gång?

Bra fråga som jag inte har något bra svar på tyvärr, men det har väl alltid kommit något emellan, antingen jobb eller annat och det är väl kanske mera dom senaste åren jag har blivit mera seriöst intresserad, eller vad man ska säga.

MetClub member since: 2011-07-06.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon 18 Jul, 2011 22:52 
newkid

Är det någon som har synkad Metallica's video set med LiveMetallica's audio än? LMs audio låter 10 ggr bättre än SVTs :r

Profile  

Post a new topicPost a reply Page 9 of 11   [ 151 posts ]
Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Next